
Új Toyota Yaris
Hybrid hajtással is
Új Yaris Cross
Hybrid hajtással is

Corolla Sedan
Hybrid hajtással is

Corolla Hatchback
Hybrid hajtással is

Corolla Touring Sports
Hybrid hajtással is

Corolla Cross
Hybrid hajtással is

Camry
Hybrid

C-HR
Hybrid hajtással is

Toyota Rav4
Hybrid hajtással is

Új Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Plug-in hybrid
Toyota Highlander
Hybrid

Prius Plug-in
Plug-in hybrid

Toyota Mirai
Hidrogénhajtással
A Toyota full hibrid hajtását három, egymással összekapcsolt részegység alkotja: benzinmotor, elektromotorok és akkumulátor. A rendszer működésének kulcsa az energiaáramlás összehangolása e három egység között. Az elektromotor energiát nyer vissza a fékezésből, egyenletes menetsebesség mellett pedig az akkumulátorhoz továbbítja a fölösleges energiát, hogy az később felhasználható legyen – például akkor, amikor az autó egy forgalmi dugóban araszolgat. Így az akkumulátort sosem kell külön feltölteni, és az üzemanyag-fogyasztás a lehető legalacsonyabb marad.
A hibridnek nem egy hibrid motorja, hanem egy egész hibrid hajtása van. A sebességtől függően a hibrid hajtású Toyota vagy csak az elektromotort vagy a benzinmotort, vagy egyszerre mindkettőt használhatja. A rendszer automatikusan kiválasztja a megfelelő meghajtóforrásokat, amelyeknek köszönhetően mindegyiket optimálisan képes használni. Az elektromos motor (piros játékos) olyan, mint egy sprinter, amelynek védjegye a gyorsindítás és a rövid távolságú vezetés. A benzinmotor (kék játékos) egy olyan hosszú távú futó, amely tökéletesen elosztja az erőt az egész útvonalon.
Ha vár valakire, vagy egy piros lámpánál áll, a motorok készenléti üzemmódba kapcsolnak. Az autó ilyenkor sem zajt, sem pedig káros anyagokat nem bocsát ki.


Amikor finoman elindul egy lámpától, vagy kigördül egy parkolóból, körülbelül 50 km/órás sebességig a hibrid kizárólag az elektromotor erejével halad, vagyis egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot. Akár 2 kilométeren át is autózhat így.


Az autó parkolásakor csak elektromos motort használ, mert ez a manőver nem igényli a belső égésű motor használatát.


Lassú, egyenletes sebességű haladásnál a hibrid csupán az elektromotor kisegítésére használja a benzinmotort.


Ha padlóig tapossa a gázpedált, mindkét motor a legnagyobb teljesítménnyel működik. De ha röviden felengedi a pedált, majd azonnal újra lenyomja, máris sokkal kisebb fogyasztással haladhat tovább – ugyanazzal a sebességgel.


Ha például hosszú ideig autópályán vezet, a fő energiaforrása a belső égésű motor lesz, amely korlátozások nélkül, de nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lehetővé teszi a nagy sebesség fenntartását.
A főszerepet a benzinmotor játsza, az elektromos motor csak azt támogatja.


Fékezéskor a hibrid rendszer leválasztja a benzinmotort, visszanyeri a mozgási energiát és tölti az akkumulátort. Ha teheti, fékezzen finoman és egyenletesen, a lehető leghosszabb ideig, mert az akkumulátor töltése ilyenkor a leghatékonyabb.

A hibridek olyan népszerűek lettek, hogy különböző tévhitek születtek róluk. Sajnos tényeken csak a vélemények egy része alapul, a többi a tudatlanság, a pletykák vagy meg nem erősített információk eredménye. Ismerje meg a tényeket a Toyota hibrid hajtásáról!
Tiszta előnyök
Hibrid autót fenntartani környezetvédelmi és takarékossági szempontokból is érdemes.
Tévhitek
Világszerte a gépjárművezetők által egyre gyakrabban választott gépkocsik közé tartoznak a Toyota Hibridek. Mégis vannak akik kételkednek?